חייגו עכשיו: 073-7760022

וילה בנס ציונה

עיצוב פנים: סבן דיזיין

צילום: יואל אליווה | בחסות חב' פנדור

כאשר אנחנו מסיימים לתכנן חלל כלשהו במקרה הזה דירה אנחנו ניגשים לשלב תכנון תאורה. כל קיר או רהיט שאנחנו רוצים להדגיש, כל אזור עבודה שאנחנו חייבים לספק לו תאורת עבודה אנחנו נתייחס אליו בתכנון התאורה.

כאן לדוגמא קיבלנו לתכנן ולעצב מחדש דירת גן שהיא דופלקס בשכונה ציורית ומדהימה בנס ציונה. בקומת הקרקע נמצא הסלון, אזור המשפחה, ש.האורחים , פינת האוכל והמטבח ובקומה השניה החדרים וחדרי הרחצה.
כאשר יש לנו תקרות של 2.75 מטר ומעלה אנחנו מאד אוהבים להנמיך תקרה באופן מינימלי לרוב ב- 12 ס"מ ע"מ לקבל תקרה נקיה וכך עשינו גם בדירה הזו לאחר שויתרנו על ההנמכות המגושמות שהיו הנמכנו באופן גורף את כל הקומה ויצרנו ניתוקים למסתור וילון ותאורה נסתרת באזורים מסוימים. תקרת הגבס מאפשרת לנו ליצור ניקיון בעזרת השקעת הגופים באזורים הפתוחים וליצור שכבות של תאורה מבלי להעמיס או "ללכלכך" את התקרה. לתאורה יש חשיבות רבה בתכנון ועיצוב חללים ומבנים מבפנים ומבחוץ וע"י יצירת שכבות תאורה ניתן לדייק את העיצוב ולהדגיש אזורים מסוימים יצירת השכבות בתכנון התאורה מאפשרת לנו להתאים את התאורה לסיטואציות המתרחשות במהלך היום אשר משתנות לעיתים. לדוגמא, יש לנו תאורה נסתרת בסלון שבמצב שרק בני הזוג יושבים בסלון ורוצים לראות סרט אז היא מספיקה ומספקת אווירה נעימה ורומנטית וכאשר יש ערב שמארחים ורוצים תאורה יותר חזקה אז יש את התאורה המרכזית שנותנת את המענה.

כמו שצוין קודם יש תאורה שבאה להדגיש רהיט או קיר מסוים שזו שכבת תאורה נוספת שמייצרת לעיצוב הבית הדגשה למקומות שאנחנו בוחרים. כמו כאן למשל שבחרנו להדגיש את קיר הטלוויזיה המרהיב שנעשה בנגרות, בחרנו למקם שלושה גופים שקועים שיודעים להתכוונן ואף לצאת החוצה וכיוונו את התאורה שלהם על הקיר וקיבלנו שלוש אלומות אור ששוטפות באופן לא סימטרי את הקיר, כלומר בחרנו להאיר רק את החלק הימני מכיוון שהקיר כביכול מתחלק לשניים מימין ארונות ומשמאל טלוויזיה שאותה אנחנו לא רוצים להאיר. לרוב אנחנו בוחרים להוריד גופים דקורטיביים (תלויים) מעל פינת אוכל ואי לפעמים  נבחר להוריד באזורים בין כורסאות או בפינה "מתה" שנוצרת בהעמדה של ספה וכורסא. בכל אופן זה תמיד יהיה באזורים שלא עוברים מתחת לגופים אלא אם יש לנו תקרה של 4 מטר ומעלה אז ניתן להוריד בכל אזור שנבחר גופים דקורטיביים. כמו שציינו קודם המטרה היא לקבל תקרה נקיה ולכן בדירה הזו בחרנו להוריד גופים דקורטיביים רק מעל פינת האוכל שנותנים דגש לאזור פינת האוכל ויוצרים סוג של עיצוב נוסף הפעם באמצעות הגוף עצמו ולא באמצעות התאורה, מכיוון שבשונה מגופים טכניים שהדגש העיצובי מגיע מהתאורה שלהם התאורה הדקורטיבית היא ממוקדת ומאירה את השולחן ולא את החלל והדגש העיצובי מגיע מהגוף עצמו. גם במטבח כמו בקיר הטלוויזיה בחרנו באותם שקועים ובחרנו ל"שטוף" בעזרת אלומות האור את יח' הארונות הגבוהים והקיר הדקורטיבי שחופה בפלטות ענק בעובי 6 מ"מ. באותם שקועים השתמשנו גם לתאורת עבודה מעל משטח העבודה במטבח. כלומר אותו גוף שקוע יודע לשמש עבורי שתי פונקציות פעם אחת השתמשנו בו באופן עיצובי פרופר כדי ל"שטוף" את הקיר הדקורטיבי בעזרת אלומות האור ובפעם השניה השתמשנו באותו גוף שקוע לצורך טכני שיספק תאורת עבודה מעל המשטחים. כמו בפינת האוכל גם מעל הדלפק במטבח בחרנו להוריד גופים דקורטיביים רק בכמות קטנה יותר והגופים עצמם גם דקים יותר ולא תופסים נפח בחלל.  גם בחדר השינה ה- "MASTER BEDROOM" בחרנו להנמיך תקרה ע"מ לקבל את אותן שכבות תאורה שדיברנו עליהן קודם וגם נקיון בתקרה. בעזרת פרופיל מגנטי שקוע שיודע לקבל גופי שקועים ומבצבצים  יצרנו מצבים של תאורה שטוחה ותאורה ממוקדת באזורים שבחרנו כמו למשל מעל המראת גוף בחרנו בתאורה ממוקדת ששוטפת את המראה ומעל הצד השמאלי של הוילון שוב באופן לא סימטרי, התאורה השטוחה שהכנסנו לפרופיל היא התחליף לתאורה המרכזית של החדר שבדר"כ היו שמים פעם במרכז החדר. גם כאן יצרנו ניתוקים לטובת מסתור לוילון והשתמשנו בהם לטובת שכבה נוספת של תאורה שמאפשרת לבעלי הבית לבחור את עוצמת האור שמתאימה להם בזמן השהייה בחדר. לצד המיטה מעל השידות בחרנו בגופים תלויים דקורטיביים שמוסיפים לעיצוב החלל ובעיקר נועדו  לתאורה לקריאת ספר או עיתון.  גם חדרי הרחצה הונמכו בתקרת גבס ע"מ לקבל תאורה שקועה ובנוסף לקבל תוצאה של אריחים שלמים ללא חיתוכים שייסתמו בתקרה.

Saban_DSC2343_DxO

רוצים גם? צרו עמנו קשר לתיאום פגישה

מאשר/ת קבלת מידע שיווקי